BIJ DE SLACHTOFFERS VAN DE TERREURAANSLAG TE NICE ZIJN LEDEN VAN ONZE PAROCHIE

Vrienden, Broeders en Zusters

De afschuwelijke terreuraanslag in Nice heeft ons met afgrijzen vervuld. We rouwen mee met de nabestaanden en vrienden van de talrijke slachtoffers en met het Franse volk, dat zo zwaar getroffen werd op 14 juli tijdens het vieren van Nationalefeestdag – feestdag van vrijheid, gelijkheid en broederschap.

Velen zijn ervan op de hoogte dat er ook slachtoffers zijn gevallen uit ons land, met name leden van de  parochie van Christus' Geboorte van de Russische Orthodoxe Kerk te Antwerpen.

De slachtoffers zijn:
Igor CHELECHKO,   voorlezer in de Sint-Nikolaaskerk te Nice, die vele jaren bij ons in het bisdom actief was;
Natalia OTTO, lerares van de kindergroep van de  Zondagsschool van onze gemeenschap.
Velen van ons hebben deze oprechte en goedhartige mensen gekend. Wij rouwen samen met de familie, naasten en vrienden van de slachtoffers.

Aartspriester Vader Dimitri en de priesters van onze parochie bundelen nu hun krachten met de familie en vrienden van de slachtoffers om de begrafenis te organiseren. Zij staan in contact met de betrokken officiële instanties.

In elk geval zal er behoefte zijn aan materiële hulp.

Daarom organiseert de Antwerpse parochie, met de zegen van Aartsbisschop SIMON van Brussel en België, tijdelijk van Den Haag en Nederland, in alle parochies van de Belgische diocese van de Russische Orthodoxe Kerk een omhaling ten behoeve van de nabestaanden van de slachtoffers.

Uw bijdrage kunt u overmaken op het rekeningnummer van de Belgische diocese:
IBAN: BE31 6300 1094 1255
BIC: BBRUBEBB
Op naam van: Archeveche Orthodoxe Russemet
Mededeling: voor de families van de slachtoffers in Nice

In alle parochies van de diocese kunt u uw bijdrage ook rechtstreeks overhandigen aan  de priesters van de Russische Orthodoxe Kerk in uw stad.

In alle kerken staan bovendien speciale collectedoosjes opgesteld.

BEDANKT VOOR UW HULP.

De bijdragen zullen rechtstreeks aan de families worden overgemaakt en worden aangewend  voor de repatriëring van de stoffelijke overschotten en de begrafenis van de slachtoffers.

Onze Heer Jezus Christus  geve de zielen van deze onschuldige vermoorde mensen de eeuwige rust in Zijn rijk, Hij gevegenezing aan de slachtoffers, aan familie en vrienden geve Hij hulp en troost.

BIJ DE SLACHTOFFERS VAN DE TERREURAANSLAG TE NICE ZIJN LEDEN VAN ONZE PAROCHIE >>>

Daarom organiseert de Antwerpse parochie, met de zegen van Aartsbisschop SIMON van Brussel en Belgie, tijdelijk van Den Haag en Nederland, in alle parochies van de Belgische diocese van de Russische Orthodoxe Kerk een omhaling ten behoeve van de nabestaanden van de slachtoffers.

Uw bijdrage kunt u overmaken op het rekeningnummer van de Belgische diocese:
IBAN: BE31 6300 1094 1255
BIC: BBRUBEBB
Op naam van: Archeveche Orthodoxe Russe met
Mededeling: voor de families van de slachtoffers in Nice

De Kerk is open elke dan van 10u30 tot 13u00.

Diensten

Elke zondag - Goddelijke liturgie om 10u00.
Volledig uurrooster in het Russisch

Православный телеканал "СПАС"