Gebed van de laatste staretsen van het Optina klooster

Highslide JS

Heer, geef dat ik zonder vrees en rustig alles tegemoet mag gaan wat deze dag mij zal brengen. Maak dat ik mij geheel kan overgeven aan Uw heilige wil. Onderricht en steun mij in alles en op ieder uur van deze dag. Wat ik ook voor berichten in de loop van deze dag. Mag horen, Heer, leer ze mij met een rustig hart te aanvaarden, in het vaste geloof dat er niets gebeurt buiten Uw wil. Richt mijn gedachten en gevoelens in al mijn woorden en in al mijn daden. En laat mij in alle onvoorziene omstandigheden niet vergeten, dat alles ons wordt gezonden door U. Leer mij, Heer, eerlijk en verstandig te handelen ten opzichte van al mijn broeders en zusters, zonder iemand van hen te kwetsen, in verwarring te brengen of te verbitteren. Heer, geef mij de kracht de vermoeienissen van de komende dag te dragen en alles wat er ook mag gebeuren. Leidt mijn wil, en leer mij steeds in de geest van bekering en deemoed te bidden, te geloven, te dulden en te vergeven, en allen te danken en lief te hebben. Amen.

BIJ DE SLACHTOFFERS VAN DE TERREURAANSLAG TE NICE ZIJN LEDEN VAN ONZE PAROCHIE >>>

Daarom organiseert de Antwerpse parochie, met de zegen van Aartsbisschop SIMON van Brussel en Belgie, tijdelijk van Den Haag en Nederland, in alle parochies van de Belgische diocese van de Russische Orthodoxe Kerk een omhaling ten behoeve van de nabestaanden van de slachtoffers.

Uw bijdrage kunt u overmaken op het rekeningnummer van de Belgische diocese:
IBAN: BE31 6300 1094 1255
BIC: BBRUBEBB
Op naam van: Archeveche Orthodoxe Russe met
Mededeling: voor de families van de slachtoffers in Nice

De Kerk is open elke dan van 10u30 tot 13u00.

Diensten

Elke zondag - Goddelijke liturgie om 10u00.
Volledig uurrooster in het Russisch

Православный телеканал "СПАС"